sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Motivoituneena kohti tavoitteita

Tää viikko on mennyt täydellisesti treenien ja ruokavalion suhteen, just niin kuin suunnittelin. Avomies oli taas  tiistaista perjantaihin työkeikalla. On paljon helpompaa keskittyä näihin treenaamisen tavoitteisiin kun on yksin kotona ja saa itse päättää syötävät, aikataulut jne. Vaikka en oikeastaan tykkää ollenkaan olla pidempiä aikoja yksin, niin on tässä ainakin se valoisa puoli, hah. Poikaystävän kanssa tulee aina helpommin sorruttua herkkuihin ja epäterveellisyyksiin, kun se ei oikein ymmärrä tosta terveysintoilusta mitään. :D
       Mutta joo.. Oon syöny tällä viikolla koulussa aina sen päivän lämpimän aterian. Siihenkin olen valinnut enemmän salaatteja sekä vaalean leivän tilalta ruisleipää. Kotona olen sit syönyt vielä mm. ruisleipää, porkkanalettuja, jogurttia ja eilen tein kanasalaatinkin itelleni. Eli tosi kevyesti oon onnistunut syömään tän viikon aikana. Oon myös alkanut kiinnittää enemmän huomiota veden juomiseen. Olen oikeasti kantanut sitä vesipulloa mukana koulussa ja niin että saisin runsaasti sitä juotua. Myös muita aineenvaihduntaa nopeuttavia oon syönyt/juonut, esim. kurkkua (ja kurkkuvettä), greippiä ja teetä. Oon ottanut vähän selvää noista, että mitkä ruuat ja juomat "puhdistavat" kehoa eli nopeuttavat sitä aineenvaihduntaa. On kyllä näiden muutaman päivän jälkeen jo tosi paljon parempi olo ja tuntuu että kaikki toimii paremmin. :D Myös turvotus ja mahakivut on ihan kokonaan hävinneet. Kaikinpuolin terve ja energinen olo siis.



Tiistaina aloitin myös sen lenkkeilyn. En hämmästynyt, vaikken jaksanut montaakaan metriä lenkin aikana varsinaisesti hölkätä. On tässä talven aikana päässyt aerobinen kunto laskemaan niin alas että huhhuh. Mutta onneksi nyt on tullu jo nää mulle sopivat lenkkeilyilmat niin pääsen taas kuntoa kohottelemaan. Mun koiranikin tykkää varmasti kun pääsee juoksemaan kunnolla pidemmille lenkeille.



         Keskiviikkona en vetänyt mitään treeniä. Käytiin siskon kanssa meidän koiria käyttämässä tuolla koirapuistossa. Myöhään illalla en jaksanut enää ruveta riehumaan, joten päätin ottaa iisisti ja jättää treenit seuraavalle päivälle. Torstaina mulla olikin onneksi vapaapäivä ja oli heti aamupäivällä aikaa vetää kunnon treeni. Tein parinkymmenen minuutin vatsat jumppavideon tahtiin ja sitten vielä parikyt minuuttia omia käsiliikkeitä painoilla ja tangolla. Päätin nyt ottaa oikein kunnon asenteen ja tein vähän "yli oman jaksamisen" eli isommilla painoilla ja niin, että ihan just just jaksoin viimeiset toistot. Tuli kyllä tosi hyvä olo ja perjantaina oliki koko yläkroppa ihan hemmetin kipeenä. :D Pitää mun ruveta nyt jatkossakin treenaamaan tolleen, että kokeilen vähän rajoja ja yritän lisätä tiuhaan tahtiin niitä painoja. Jos silleen sais vähän enemmän ja nopeamminkin tuloksia näkyviin. Lisäksi tota lenkkeilyä pitää ainakin se pari kertaa viikossa kyllä harrastaa, että rasvat lähtee palamaan ja niitä lihasmuotoja voi paremmin tullakin esille. Toivottavasti mulla nyt kestäisi tää motivaatio ja asenne että saisin kunnon tehospurtin näille parille kuukaudelle.


4 kommenttia:

  1. tossa vedenjuonnissa ite koin semmosen haittapuolen että mulla alko kyllä iho huononemaan kasvoista ku kaikki kakat alko puskee läpi:( muuten kyllä pelkkää plussaa tosta vedenjuonnista kokenu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, aika ihmeellistä! Yleensähän veden juonnin pitäisi parantaa ihoa ja antaa kosteutta yms. En oo ennen kyllä kuullut että olisi haittaa. Ite en ole vielä ainakaan huomannut ihossa mitään erilaista. Varmaan pidemmän päälle kuitenkin luulis vaikuttavan just positiivisesti ihonki kuntoon, kun koko elimistö puhdistuu ja ihon kuivuus/hilseily pitäs vähentyä. Saa nähä. :)

      Poista
  2. vitsi tää sun blogis on kyl aivan ihana<3! tykästyin tähän heti kun tänne tulin :D!

    fashionsituation.blogspot.com <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Välillä tuntuu että seuraileeko tätä edes kukaan, kun ei ainakaan kommentteja hirveesti tule. Mutta kiva kuulla että sä tykkäät tästä ja luet mun juttuja. =)

      Poista