tiistai 11. joulukuuta 2012

Kyllästynyt

Oon niiiiin kyllästynyt syömään tota hemmetin roskaruokaa! Silti en pysty lopettamaan kun oon "antanut itelleni luvan" mässäillä joulun ja vasta uuden vuoden jälkeen aloittaa oikeasti terveilemään. Tänäänki mies haki meille kebabit tosta naapurin pizzeriasta ja alkoi suoraansanottuna hieman jopa ällöttämään se rasvan ja suolan määrä. Tollaisista herkuista ja roskasta pitäisi osata nauttia sillon kun niitä syö. Nyt ainakin huomaan että olen ihan liikaa syönyt niitä koska ne ei edes enää maistu niin hyviltä. Silti olen vaan jotenkin koukussa niihin. Mä tiedän että jos asuisin vielä yksin, pystyisin paljon paremmin kontrolloimaan itseäni ja syömään terveellisesti. Mutta enhän mä voi miestänikään syyttää, se ei tunne mitään tunnontuskia syödessään huonosti kun on jo tottunut siihen. Nyt mä tajuan kuinka terveellisesti oon oikeesti aina syönyt ja meidän perheessä on aina syöty. Ja että kuinka paljon se vaikuttaa elämään, mitä syö. Terveellisen ruuan syömisestä tulee hyvä ja raikas olo, eikä sillon tällöin herkuttelu haittaa, vaan se tuntuu entistä paremmalta ja nautinnollisemmalta. Epäterveellisen ruoan syöminen taas tuo pahaa oloa, tyytymättömyyttä itseensä, mahakipuja, heikotusta, syyllisyydentunteita jne. Vitsi kun mä jo odotan sitä uutta vuotta että pääsen aloittamaan kunnolla tän kuntoon pääsemisen. Haluan tuntea taas itseni virkeeksi ja puhtaaksi.. ja ennen kaikkea rakastaa itseäni ja olla tyytyväinen itseeni. Sitä odotellessa... :) Nyt menen napsasemaan kiivin iltapalaksi--->






Tuossa muutama inspiroiva kuva Weheartit:sta.

4 kommenttia:

  1. Mulla kans himottaa välillä ihan älyttömästi roskaruuat!! En oo syöny mitään roskaruokaa kahteen kuukauteen. Aina ku alkaa tekemään mieli, mietin sitä rasvaista ihoa ja turvonneita poskia mikä tulee ku vetää jotain rasvasta ja suolasta...
    Ja roskaruuasta irrottautuminen on ollu siinäki mielessä helppoa että vuosi sitte ryyppäsin ja rellestin ja joka torstai, lauantai ja sunnuntai ainoa ruoka mitä söin koko päivänä saatto olla jotain roskaa, rasvasta ja suolasta. En halua edes miettiä niitä aikoja, sitä oloa tai kroppaa. HYI!
    Nyt kun syö puhtaasti ja säännöllisesti olo on paljon parempi. Kroppa toimii ja ihokin kiittää.
    Tsemppiä sulle!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsemppauksesta! Kyllä mäki uskon vielä pääseväni pian eroon roskaruuasta. Osaan jo kuvitella sen hyvän olon kun syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa paljon.. :)

      Poista
  2. Niin samat fiilikset kun sulla! Oon koko joulukuun ahdannut mahaan herkkuja ihan kauheesti, mut oon antanu itelleni luvan siihen tän kuun ajan... Tammikuussa sitten takaisin ruotuun...:D

    VastaaPoista